Jag är en 18 årig tjej, som växt upp i både öst och väst (i Stockholm, samt i ett litet samhälle vid Smögen).. Är kort och gott en storstads-bonde med konstig dialekt helt enkelt. Iallafall så.. när mamma inte längre var smart nog att hjälpa mig med läxor och när pappa inte längre kunde brotta ner mig i soffan insåg jag att jag var redo att flytta hemifrån! Jag var 16 år och hade kommit in på Riksfotbollsgymnasiet i Norrköping, en dröm hade gått i uppfyllelse - så flyttlasset gick raka vägen till Norrköping. Nu har jag bott i stan i drygt två år och ändå vet jag knappt skillnaden på drottning- och kungsgatan, men vad gör det? Huvudsaken är att jag vet vägen till Smedby IP där jag lirar fotboll med mitt lag Smedby AIS Dam.

Well, nog om mitt liv. Det är nämligen så att jag nu är inne på mitt sista år som gymnasieelev, vilket innebär att ett projektarbete skall utföras! Mitt projektarbete går ut på att jag ska genomföra en resa under två veckor till ett område kallat Thika, i Kenya - på ett projekt kallat "fotboll för framtiden". Där ska jag volontärarbeta genom att medverka i såväl fotbollsträningar samt matcher och även aktivt disskutera kring frågor som rör droger, AIDS/HIV, kärlek och vänskap med barn och ungdomar. Syftet med min resa är främst att inspirerera och uppmuntra både killar och tjejer i området Thika till att välja andra akriviteter än att vistas på gatorna. 

För att kunna dela med mig av min resa till så många som möjligt startar jag denna blogg redan nu så att så många som möjligt känner till min blogg och hittar hit i Januari när jag åker! Förberedelserna inför resan är i full gång och jag hoppas du vill följa med mig på ett litet hörn till Kenya!

/Fannie Elveljung ♥

3 kommentarer

tanya

09 Nov 2012 17:15

du är en sån inspiration gumman!!

Svar: åh tanya. Min fina vän, du är en inspiration <3
Fannie Elveljung

Kicki

09 Nov 2012 18:50

Fanny, du är helt underbar. Vill följa med.

Svar: Goa Kicki, det värmer!
Fannie Elveljung

Brian

09 Nov 2012 21:14

haha fyfan tjingenkingenlingen fannie!! tamefan de roligaste jag hört. ha d gott. Brian

Kommentera

Publiceras ej