Har haft en fantastisk helg med min kära vän Keren som började med att vi i fredags gick ut och åt tillsammans med hennes (nya) pojkvän - som också är pappa till barnet hon bär på i magen nu och hade sedan en sleepover hos hans familj innan klockan ringde kl. 4.30 på lördags morgonen. Karen och jag hade nämligen bokat in oss på en dagsutflykt till norra Salvador för att hika till ett vattenfall och besöka en fruktfestival!
 
Det tog ca fyra timmar innan vi kom fram, men det var utan tvekan värt den restiden. Vattenfallen låg precis vid gränsen till Guatemala och vad jag förstod det som så fanns där någon Mayaindiansk historia, men fick inte reda på så mycket om det. Vi hoppade i och facinerades av att fyra av fem vattenfall var av varmt vatten medan en var av kallt! Efter två timmar där vandrade vi tillbaks till bussen som då tog oss till en stad där det dagen till ära hölls en fruktfestival. Så där spenderade vi några timmar innan vi mätta och belåtna åkte hemåt kusten igen!
 
Igår, söndag lyckades jag få lite jobb gjort på förmiddagen innan jag och tre vänner här drog på en liten utflykt till ännu ett vattenfall, så denna helgen blev verkligen vattenfallsfylld!
 
Många som reser runt i Centralamerika tenderar att välja bort just El Salvador på grund av dess våldsamma rykte, vilket är så synd! Jag hoppas kunna uppmuntra en eller annan till att i framtiden vilja åka till detta fantastiska land, människorna här är supertrevliga och naturen är helt fantastisk - att det dessutom är så enkelt att ta sig mellan olika turist-ställen gör landet till ett perfekt resemål för den som har knappt om tid men vill se och uppleva så mycket som möjligt!
 
Här kommer bilder från helgen: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Från vattenfall till frukt/matfestival:
 
 
 
 
 
 
Från lördagshike till söndagshike:
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej