Vill börja med att tacka för alla fina kommentarer jag fick i samband med förra veckans film, det värmde verkligen och motiverade mig till att fortsätta arbeta på och till att dessutom utföra ännu en snapchat-film. Denna gång bar det av in till San Salvador och jag hade verkligen en så himla härlig arbetsdag. Allt flöt på bra och jag njöt verkligen av att vara inne i ett köpcentrum med aircon hela dagen! 
Samtalade med hela 43 kvinnor och drar i slutet några generella slutsatser vad gäller kvinnors arbetsmarknadssituation och utsatthet för våld beroende på vart i landet de bor. Mina slutsatser är inte på något vis grundade i annat än de egna observationer jag gjort och de intryck jag fått från denna men också tidigare insamlingsarbetsdagar i både La Libertad, Santa Tecla och San Salvador.

Idag, fredag den 4e maj utförde jag mina sista intervjuer i La Libertad. Är uppe i 300 st och nöjer mig så för imorgon åker jag ner till Nicaragua på en veckas semester hos familjen och byn jag bodde hos/i förra året! Ska bli så himla himla härligt. Och jag måste erkänna att jag är lite nervös, eller rättare sagt pirrig. Äntligen ska jag få träffa alla familjemedlemmar och vänner som jag nu saknat i 11 månader. 

Saludos,
Fannie 

Kommentera

Publiceras ej