Jag och min goda vän Tamara, en tjugo årig tjej från Schweiz som volontärarbetar på en privat skola i byn, lagade middag och unnade oss en flaska rödvin i lördags innan vi gick ut och träffade lite vänner på ett annat hostel i byn. På söndagen vaknade jag dock upp extremt illamående, med huvudvärk och svåra magsmärtor vilket jag efter en bara några vakna minuter insåg inte var vinets fel.

Lyckades få i mig två mackor under kvällen men mer än så gick inte ner och på måndagen tog jag första bästa Chicken-bus in till La Libertad för att träffa en doktor. Skrattandes presenterade han att jag hade tre av fem möjliga typer av parasiter varav den allra värsta var en av dem! Jippi. Och trots bristen av empati vid presentationen följde han mig snällt till apoteket på andra sidan gatan för att hjälpa mig att få rätt slags medicin. Så nu har jag tabletter för tio dagar framöver, som förhoppningsvis kan ta kål på de små djuren i min mage!

Såhär två dagar in på kuren känns det faktiskt redan mycket bättre vilket ju bådar gott. Fick gjort en del arbete via datorn igår men nu när jag är på benen igen ska jag in till La Libertad för ännu en omgångs insamlingsarbete! Tänkte senare i veckan eller i början av nästa vecka ta med er på en ”vanlig” arbetsdag via Snapchat eller liknande – så ni får ta lite större del av allt roligt jag får vara med om, so stay tuned!

Kommentera

Publiceras ej