Har haft en fantastisk helg här nere! Andreas har haft en tränarkurs för potentiella ledare här nere i byn under helgen så jag och Malin har hållt ihop och haft många barn att träna!
 
I lördags tog vi bussen in till byn vid 10 tiden och hade hand om 15 pojkar i 12 års åldern var. Så vi tränade dem på varsin sida av planen i nästan en och en halv timma och därefter delade vi upp dem alla på två 7-manna planer så de fick spela två vänskapsmatcher. Både vi och dom hade jättekul! 
 
Pojkarna jag tog hand om vann båda sina matcher så dom var extra glada efteråt. Kan ju säga att de dansade och sjöng oavbrutet i tio minuter. Helt otroligt vilken glädje barnen har, det riktigt smittar av sig!
 
 
 
Sen var det dags för lunch och givetvis blev det en två kronors-mango! Därefter spenderade vi resten av fritiden hos frisören.. jag och min lilla prinsessa (Neril) ville ha lite förändring. Så nu har vi båda rasta-flätor. Hennes är något mer vågade, och innefattar en hel del pärlor samt löshår - jämtemot mina fega små flätor.. men flätor som flätor, jag känner mig som en riktig afrikan nu!..eller aa...nästan..
 
Nerils dred-locks klipptes av! Såg ju ut som små råttor.. haha
 
På eftermiddagen var det faktiskt dags för ett litet event! Jag anordnade ett "FUN-game" för tjejerna i byn, en internmatch. Så jag delade upp dem i två lag, sen fick de spela en ganska lång 7-manna match och efter matchen skänkte jag 6 bollar till tjejerna för att uppmuntra dem lite extra.
 
 
 
 
Det blev lyckat och så lite som 6 bollar är väldigt, väldigt, uppskattat här nere så de alla var riktigt glada. Sen tyckte dom också att matchen hade varit så rolig så vi betämde tillsammans att vi skulle göra om det redan dagen efter, alltså idag! Så nu har tjejerna fått spela två matcher på två dagar, första dagen var jag med som domare och idag var jag med i ett lag som spelare. 
 
 
 
Jag var även med som spelare på tränarkursen Andreas höll i idag, så nu har jag uppskrapade armar och ben. Ni ser ju planen liksom.. känner mig som bambi på hal is när jag springer runt där.
 
 
Innan de två matcherna idag hann jag och Malin ta hand om en del pojkar från byn i någon timma de spelade och hade kul:
 
 
Som ni av allt här ovan kan läsa så har det varit en fotbollsrik helg! So ofcourse I'm happy ↓
 
 
Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon är det dags för en utflykt med Kate, Neril, Malin och Andreas. Vet inte riktigt vart vi ska och vad vi ska göra men det blir skönt att ta en day off från fotbollen i byn. 

1 kommentarer

Anneli Nilsson

14 Jan 2013 09:10

Hej Fannie!
Helt fantastiskt och så skoj att läsa din blogg. Vilken otrolig möjlighet att få åka iväg och jag är grymt imponerad av ditt engagemang. Fortsätt så och fånga dagen, njut av allt du gör och får se. Jag önskar dig fortsatt lycka till och följer intressant ditt bloggande :) Kram från Anneli i Farsta (-5 grader, snö & is, molnigt, ingen nederbörd)

Svar: Hej Anneli! Åh tack, vad roligt att du har följt mig :D Tack så mycket för de fina orden, kramar.. (väderrapporten var väl sådär att läsa nu när jag är påväg hem..hade skrattat om jag hann läsa den innan jag var påväg hem ;) )
Fannie Elveljung

Kommentera

Publiceras ej