Nu är det inte bara jag och Andreas som är här och hjälper till på projektet, en tjej från Örebro - Malin, är också här, hon har varit här tidigare och ska stanna ett bra tag denna gången. Jag önskar att jag också kunde stanna längre, göra mer för organisationen och barnen i byn som Malin och Andreas kan, men jag får vara glad över att jag får delta i åtminstonde två veckor.
 
Malin och jag ska träna tjejerna ihop idag, vilket blir kul! De verkar vara glada för att man är här och de vill verkligen lära sig mer. Kan försöka ta bilder på någon träning för att visa er hur tjejerna ser ut när dom tränar. Vissa barfota, vissa i sandaler, några i skoluniformen, några i klänning/kjol och enstaka tjejer har fotbollsskor samt träningskläder. Men vad spelar det för roll, allt som behövs är en fotboll.

1 kommentarer

ellinor håkanson

11 Jan 2013 11:38

Gud vad kul att se att du har det så bra!
Måste bara fråga vad efternamnet är på Malin ifrån Örebro?

gillar att du uppdaterar så! Underbart!

Svar: Jaa förstår att du tycket det haha :) Malin Hedin, född 88 :) men hon bor inte i Örebro längre. Du och Sara är därifrån eller? Jag sa det till dom iallafall.. :)
Fannie Elveljung

Kommentera

Publiceras ej